Friday 7 March 2014

APAKAH ITU ESP - INFO YANG PERLU ANDA TAHU TENTANG ESP

Salam pembaca semua


Mesti ramai nak tahu tentang ESP ni kan? Mesti banyak persoalan tentang ESP ni...
Apakah itu ESP?
Siapa yang boleh consume ESP? 
Siapa pulak yang tak boleh consume ESP?
Macam mana rasa ESP ni? Sedap ke tidak?
Apakah kelebihan ESP ni berbanding protein lain?
Ha... nanti Azie ceritakan ye... 



Apakah itu ESP?
ESP ialah protein soya berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk serbuk dan perlu dibancuh dan diminum oleh pengamalnya. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu, jus buah-buahan atau anda boleh kisar ESP bersama yogurt kegemaran anda untuk dijadikan smoothie. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam untuk memelihara kandungan protein didalamnya supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

Siapa yang tak boleh ambil ESP? 
Orang yang mengalami masalah buah pinggang dan alahan kepada soya.

Siapa yang boleh ambil ESP?
Sesuai untuk semua golongan :
  • Ibu-ibu yang bekerjaya dan sentiasa sibuk. ESP akan membantu memberi tenaga yang berpanjangan, mengekalkan kecergasan badan supaya lebih sihat dan kekal cergas.
  • Wanita yang ingin menurunkan berat badan. Dengan bancuhan ESP bersama minuman kegemaran anda pada setiap pagi, akan memberikan rasa kenyang yang berpanjangan. Tiada lagi sarapan nasi lemak, roti canai dan sebagainya!
  • Ibu yang menyusu. ESP akan membantu memperbanyakkan susu dan dengan gabungan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten dan mematuhi prinsip asas penyusuan INSYAALLAH anda pasti berjaya.
  • Pesakit kencing manis. ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah dimana ia akan melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa dalam darah.
  • Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka. ESP akan membantu anda memiliki kulit wajah yang halus, mulus, gebu serta licin. Selain itu, ESP juga akan membantu menghilangkan parut jerawat, parut chicken pox dan parut-parut lain di muka.
Sesiapa juga boleh ambil ESP, tak kiralah wanita mengandung, wanita menyusu, remaja 18 tahun keatas, lelaki mahupun orang tua yang tidak mempunyai masalah kesihatan kronik boleh mengambil ESP.

Bagaimana rasa ESP?
Rasa ESP yang sebenarnya ialah mild soya.Jika anda tak gemar rasa soya, tak perlu risau dan takut.. anda boleh mencuba Resepi ESp dengan bancuhan dengan minuman kegemaran anda. ( resepi ESP Eksklusif akan diberikan kemudian )


Apakah kelebihan ESP berbanding protein lain?
  •  Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, 
  • Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga. 
  • Berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol 
  • Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormon yang sempurna. 
  • Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. 
  • Kandungan lemak dlm ESP sangat minumum iaitu (1gm) dan tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. 
  • Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet.
Sementara promosi ESP bulan ini, bolehlah anda cuba dan kepada peminat tegar ESP ni, bolehlah buat stok 2-3 tin sekaligus..harga yang berbaloi-baloi tau!!

Untuk keterangan lanjut mengenai produk, anda boleh hubungi Azie..

Fauziah Azie
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

** COD bagi kawasan Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Senawang Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taman Tasik Jaya, Taipan, Seremban, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.



0 comments:

Post a Comment