Saturday 15 March 2014

ESP Shaklee Bantu Sembuhkan Sakit GASTRIK Yang Dialami Selama 20 thn`

Salam kepada semua pembaca
Apa khabar anda semua? Harap semuanya sihat.

Anda pernah mengalami sakit gastrik?
Bagaimana rasanya? Mesti sakitnya tak tertanggung kan?
Tak pernah alami?
Syukur alhamdulillah...

Sebelum tu Azie nak kongsikan tentang penyakit gastrik ni.
Kebiasaanya mereka yang terkena sakit gastrik adalah permulaannya disebabkan menangguhkan waktu makan. Semakin lama semakin teruk hingga boleh menyebabkan ulser perut.


GASTRIK TERBAHAGI KEPADA 2 KATEGORI IAITU :
1. Gastritis (keradangan lapisan mukosa (mucosa) yang melapik dinding perut)
2. Ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam 
    (lebih teruk berbanding gastritis).


Dalam badan kita, sel perut akan menghasilkan asid hidroklorik iaitu mempunyai tahap kepekatan asidnya iaitu pH1 hingga pH2. Asid hidroklorik ini befungsi untuk untuk mencernakan makanan. Kepekatan asid ini mampu untuk menghakis kulit kita jika terkena. Bayangkan pH yang neutral adalah 7 dan ini pH1 pulak kan.

Untuk melindungi sel perut kita daripada terhakis dengan asid, lapisan mukosa terhasil bertindak sebagai lapisan pertahanan. Pengeluaran atau rembesan asid hidroklorik berlaku apabila ada makanan untuk memulakan proses pencernaan dan gastrik berlaku apabila tiada keseimbangan antara kuantiti rembesan asid hidroklorik (terlalu banyak) dengan kekuatan lapisan pertahanan (menjadi lemah). 
 
Ulser mudah berlaku apabila lapisan pertahanan semakin lemah dan menyebabkan keradangan berlaku. Jika anda sakit perut semasa lapar bermaksud asid hidroklorik dirembas dengan banyak. Manakala sakit perut selepas mungkin menandakan masalah ulser perut kerana lapisan mukosa yang sudah lemah.

TANDA-TANDA UTAMA SAKIT GASTRIK :
Sakit perut seperti memulas (pada bahagian atas perut atau abdomen), senak, berangin atau pedih perut, ketidakselesaan perut, kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan, rasa mual (loya) dan muntah, boleh hilang selera makan dan berat badan turun (pada peringkat teruk). 

Bagi yang mengalami ulser perut berkemungkinan akan muntah-muntah yang mengandungi darah ataupun berwarna gelap.
Lama kelamaan sakit gastrik boleh melarat menjadi ulser jika dibiarkan. 


ESP SHAKLEE DAPAT MERAWAT PENYAKIT GASTRIK...Bagaimana?
Protein berasaskan soya sangat bagus untuk pesakit gastrik kerana kacang soya mempunyai tahap pH iaitu kealkaliannya yang tinggi dan ia sesuai untuk meneutralkan perut yang berasid disebabkan asid hidroklorik. ESP Shaklee juga bertindak sebagai untuk mengantikan sel-sel yang telah terhakis dan digantikan dengan sel-sel yang baru.

Mari kita tengok testimoni yang telah mengambil ESP Shaklee untuk merawat penyakit gastrik yang dah lama beliau alami.
# TESTIMONI  


Alhamdulillah...dengan izinnya...Kak Sufiah telah bebas daripada penyakit gastrik yang dialaminya. Betul katanya...kita hanya berusaha dan berikhtiar...selebihnya Allah yang tentukan.
Kalau kita tidak berusaha memang kita tidak akan pulih daripada apa-apa sakit yang kita alami. Ternyata ESP Shaklee memang berkesan untuk merawat penyakit gastrik ini.

Sekiranya anda di luar sana yang mengalami penyakit gastrik, apa kata anda cuba amalkan pengambilan ESP Shaklee... insyaallah... dapat menghilangkan penyakit gastrik yang anda alami. Belum cuba belum tahu!!...

Bulan Mac ni ESP Shaklee promosi...Buy 6 Free 1... apa kata anda terus beli 1 set... expired date bulan 10/2015...jauh lagi tu... Lagipun ESP Shaklee banyak keistimewaannya dan boleh digunakan sebagai makanan tambahn yang lain... sebelum ni kan Azie ada bagitau tentang keistimewaan ESP Shaklee?

Berminat nak mendapat ESP Shaklee?
Jangan segan jangan malu...hubungi Azie sekarang juga!!

Fauziah Azie

Sms/Whatsapp: 012-6930770
FB Page: Luvlymum vitamins
Email: mamafarzana77@gmail.com

** COD bagi kawasan Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan,Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

0 comments:

Post a Comment