Sunday 18 May 2014

Habis 1 Rumah Kena Kejar Untuk Bagi Makan, Dengan Tambahan Mealshakes, mereka Yang Minta Makan Sendiri

Anak-anak  yang sedang membesar ini biasanya akan melalui fasa memilih makanan, kurang selera makan dan tak nak makan, hanya mahu susu sahaja. Kebiasaan situasi ini berlaku apabila anak ni berumur satu tahun disebabkan oleh pada masa ini otak mereka hanya nak explore benda baru dan food bukan salah satunya untuk dia explore.


Sebagai ibu bapa of course kita akan rasa sangat risau bila tegok anak kita taknak makan nasi dan kalau suap pun hanya 2-3 suap sahaja. tupun jenuh paksa kan, saya sendiri dah alami situasi macam tu dengan anak-anak  saya, jenuh lari satu rumah nak bagi diaorang makan dan habiskan satu pinggan. Kekadang macam rasa taknak masak pun ada sebab diaorang taknak makan.




APAKAH YANG MENYEBABKAN ANAK TIADA SELERA MAKAN?

Menurut kajian, selera makan berkait dengan kekurangan beberapa vitamin dan mineral di dalam tubuh (hakikatnya, tubuh tidak dapat membina vitamin sendiri, perlu diambil dari sumber makanan). Vitamin C dan vitamin B9 (atau juga dikenali sebagai vtamin F atau asid folik). Kekurangan asid folik berkait rapat dengan selera makan yang merudum. Kekurangan zinc juga boleh menyebabkan selera makan menurun.


Oleh itu, bila anak-anak ini kurang makan, maknanya dia akan kekurangan nutrisi yang diperlukan oleh badannya untuk berfungsi dan seterusnya menaikkan selera makan. Tetapi macam mana kita nak bagi dia nutrisi-nutrisi tersebut sedangkan dia tengah dalam fasa memilih makanan atau tak nak makan.


JAWAPANNYA ADA DALAM MEALSHAKES


Insya-Allah akan membantu untuk mengatasi masalah hilang selera makan akibat kekurangan nutrisi tadi. Ini kerana Mealshakes mengandungi vitamin dan mineral serta protein yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak. Malah ada juga ibu yang bagitahu anak mereka lebih fokus apabila mengambil MEALSHAKES.

Bagi seorang anak yang dalam proses pembesaran, amat memerlukan secukunya zat makanan. Mealshakes Shaklee adalah salah satu pemkanan tambahan yang mengandungi kesemua vitmain dan mineral serta protien termasuk mereka vitamin B dan zink lengkap yang menjana selera makan kanak-kanak.   

APAKAH ITU MEALSHAKES?

Mealshake terdiri daripada multivitamin, multimineral serta protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi harian khasnya buat kanak-kanak. Membantu meningkatkan selera makan, menguatkan imuniti tubuh, menyelesaikan masalah sembelit dan pelbagai lagi berkaitan dengan kesihatan optimum. Yang pastinya, ia dibuat dari bahan semulajadi, tiada bahan perangsang dan tiada kesan sampingan.

 #TESTIMONI 1

#TESTIMONI 2
Namun perlu diingat MEALSHAKES bukanlah pengganti makanan. Ianya adalah pemakanan tambahan sahaja, bukannya dah bagi  minum Mealshakes ni tak perlu makan dah. Cuma kita nak tambahkan lagi selera makan anak bila dah consume MEALSHAKES ni.

Anak anda ada masalah ini?
Berikan mereka yang terbaik mulai sekarang.

Ready stok sentiasa ada.
-----------------------------------------------------------------
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Senawang Jaya, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya. 



0 comments:

Post a Comment