Saturday 17 May 2014

Anak anda PICKY EATER? Tidak Lagi Dengan Adanya Kesemua VITAMIN Dan MINERAL Yang Lengkap

Anda selalu mengalami situasi di bawah?


Inilah situasi yang mana akan buat ibu bapa risau tentang selera makan anak-anak. 

Apakah tanda-tanda anak anda seorang picky eater atau cerewet makan?

1. Bila anak hanya makan satu/dua jenis makanan atau kumpulan makanan tertentu sahaja.
2. Bila dia menolak semua makanan berwarna hijau dan apa2 yang kelihatan macam sayur- sayuran.
3. Bila dia hanya mengambil makanan berperisa manis atau masin sahaja.
4. Bila si anak mudah terganggu dan lebih berminat untuk bermain dari makan.

Jika ciri2 di atas ada pada anak anda, itu lah tandanya dia seorang picky eater. Dan ibu bapa patut risau bila keadaan ini berlaku kerana jika dibiarkan lama kelamaan anak-anak akan mendapat kurang nutrisi dalam diet harian mereka. Perlu diingatkan bahawa nutrisi yang cukup perlu bagi anak-anak yang sedang membesar kerana ia penting utk tumbesaran fizikal dan mental yang sihat.

Bagi seorang anak yang dalam proses pembesaran, mereka amat memerlukan cukup zat makanan. Mealshakes Shaklee adalah salah satu pemakanan tambahan yang mengandungi kesemua vitamin dan mineral serta protien termasuk vitamin B dan zink lengkap yang menjana selera makan kanak-kanak.

Kekurangan nutrisi menyebabkan mereka kurang selera makan. Hal ini akan berlaku apabila tiba fasa di mana anak2 yang masih enggan makan dan perkara ini berlarutan sehingga menjadi lebih kronik kerana kekurangan zat makanan. Antara vitamin-vitamin yang menyebabkan selera makan kurang bila diambil dengan kadar yang tidak mencukupi adalah vitmain b, fosforus, zat besi dan zink. Kurangnya vitamin tersebut menjadikan anak semakin tidak selera untuk makan. Kekurangannya juga akan menyebabkan prestasi anak merosot dan emosi yang tidak stabil.

 

Dengan pengambilan Mealshakes, insya-Allah akan membantu untuk mengatasi masalah hilang selera makan akibat kekurangan nutrisi tadi. Ini kerana Mealshakes mengandungi vitamin dan mineral serta protein yang membekalkan keperluan nutrisi anak-anak. Malah ada juga ibu yang bagitau anak mereka lebih fokus apabila mengambil Mealshakes dan parut-parut akibat jatuh dan digigit serangga semakin pudar. 

Nak berikan Mealshakes untuk anak anda?
Ready stok sentiasa ada. 
Hubungi je Azie ye...


--------------------------------------------------------------
Sms/Whatsapp: 012-6930770
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.

0 comments:

Post a Comment