Wednesday 16 April 2014

ATASI MASALAH Susu Badan Berkurangan Dengan SET PENYUSUAN SHAKLEE

Adakah anda diantara ibu-ibu yang mengalami situasi seperti di bawah? 

  1. Masalah penyusuan?
  2. Anak sering menangis dan kerap berjaya di waktu malam?
  3. Runsing susu makin berkurangan?
  4. Nak susukan anak sehingga berumur 2 tahun?
  5. Tak nak bagi susu formula?
  6. Harga susu formula semakin mahal?
  7. Nak anak mendapat kebaikan sepenuhnya daripada susu ibu?
Semua masalah di atas boleh diatasi dengan SET PENYUSUAN 3M SHAKLEE iaitu set penyusuan lengkap yang merangkumi semua nutrisi yang diperlukan oleh badan bagi menyokong penyusuan anda. 



TAHUKAH ANDA ?
Semua masalah diatas berkait rapat dengan 3 perkara iaitu konsep asas penyusuan, emosi/psikologi ibu dan kesihatan badan ibu.

1. KONSEP ASAS PENYUSUAN
Ibu perlu mengosongkan payudara samada dengan mengepam ataupun dengan menyusu secara terus mengikut permintaan anak. Lebih kerap bayi disusukan atau lebih kerap sesi perahan maka lebih banyak susu ibu dihasilkan. Konsep supply vs demand  yang amat penting dalam proses penyusuan.

2. EMOSI/PSIKOLOGI IBU
Peranan ibu sangat penting dalam memastikan emosi sentiasa stabil keran ianya mempengaruhi hormon penyusuan iaitu prolaktin dan oksitosin. Emosi yang terganggu akan menyebabkan hormon penyusuan terganggu seperti tekanan di tempat kerja. Salah satu cara untuk mengelakkan emosi terganggu ialah dengan melihat gambar-gambar si manja kita. Secara automatik ia akan merangsang pengeluaran susu ibu.

3. KESIHATAN BADAN IBU
Bagi ibu yang berkerjaya, kepenatan memang amat dirasai. Apa tidaknya, tugas seharian yang perlu diteruskan setelah pulang ke rumah. Memasak, melayan suami dan anak-anak, mengemas rumah dan sebagainya. Ini memang mengganggu dan mempengaruhi pengeluaran susu ibu. Oleh itu, para ibu memerlukan sokongan daripada vitamin atau supplemen bagi mengembalikan tenaga untuk mengepam dan menyusukan simanja.

Bagi  membantu para ibu mengatasi masalah susu merudum, SET PENYUSUAN 3M Shaklee adalah penyelesaiannya.


Jangan terperanjat kalau tengok dalam set ni ade 6 jenis vitamin untuk diambil. Ada jadual pengambilannya. Takde la makan sekaligus. Nak jadual tu kenalah dapatkan dulu Set Penyusuan 3M ni daripada Azie. Jadual Ekslusif hanya untuk pelanggan Azie sahaja. Insyaallah Azie akan consult anda.

##Jom jadi ahli untuk mendapatkan DISKAUN yang memang menjimatkan untuk pembelian setiap produk dan BONUS sehingga 21% daripada Shaklee.

Fauziah Azie
Sms/Whatsapp: 012-6930770
FB Page: Luvlymum vitamins
Email: mamafarzana77@gmail.com

**COD AREA: Taman Tuanku Jaafar, Taman Pinggiran Senawang, Seremban Jaya, Seremban Selatan, Senawang Jaya, Taman Bandar Senawang, Taipan Senawang, Taman Tasik Jaya, Seremban, Senawang dan kawasan sekitarnya.



0 comments:

Post a Comment